Optimalisatie in de hospitality branche

Een SMS’je is snel en makkelijk verstuurd. En ook in de hospitality branche is de effectiviteit van zo’n SMS hoog. Via de SMS Gateway kunnen klanten proactief op de hoogte worden gebracht omtrent hun reservering of wat betreft een eventuele speciale actie of event.

Hospitality
Gewoon handig, om door het restaurant waar je twee weken geleden gereserveerd hebt nog even te worden herinnerd aan het etentje van vanavond. En wellicht wordt gewezen op de nabije parkeermogelijkheden. Zo weet je weer hoe laat je verwacht wordt, en scheelt het weer een flinke dosis parkeerstress. Steeds vaker maken restaurants gebruik van een de eenvoudige SMS Service van Spryng. Om de gastvrijheid te vergroten, én om het aantal no-shows terug te dringen.

SMS in hospitalityOmzetverhoging
Want het versturen van zo’n SMS notificatie als vriendelijke reminder is niet alleen prettig voor de gast, het zorgt er bovendien voor dat mensen keurig verschijnen op het geboekte tijdstip. Of zich, dankzij de ook al zo simpele reply-optie, toch nog afmelden waardoor de tafel vrijkomt voor een nieuwe reservering. Want waar afbellen helaas nog vaak een te grote drempel blijkt, is even per SMS antwoorden dat je niet komt een stuk gemakkelijker.

Kostenbesparing
Het is een hot item in de restaurantwereld: het terugdringen van het aantal no-shows. Om de simpele reden dat de lege tafels geld kosten. Het verplicht invullen van de creditcard gegevens is een manier om de kosten op de gast te verhalen, maar schrikt ook een hoop mensen af. Een stuk vriendelijkere (en minstens zo effectieve!) oplossing is om via de SMS Gateway klanten tijdig te herinneren aan hun reservering, én ze de mogelijkheid bieden om zich netjes af te melden.

Voordelen SMS
Het is geen wonder dat SMS berichten eerder en beter worden gelezen dan een e-mail, aangezien het gros van de mensheid anno 2018 vergroeid lijkt met de mobiele telefoon. Mobile Marketing Watch onderbouwde dit in 2017 met behoorlijk verbluffende cijfers: de open rate van een e-mail is net geen 20%. Die van een SMS is 98%.

Kortom, de toegevoegde waarde van SMS voor de hospitality branche is hoog. Heel hoog. Begin daarom vandaag nog met de SMS Service van Spryng! Voor vragen kunt u contact opnemen via (020) 770 3005 of een bericht sturen naar info@spryng.nl. Het supportteam staat 24/7 voor u klaar!

Comments are closed.