SMS inzetten om de aandacht van klanten te trekken: zo doe je dat

Het is inmiddels alweer ruim 20 jaar geleden dat het eerste SMS bericht werd verzonden. SMS werd toentertijd gezien als een revolutionair communicatiemiddel dat zich uitstekend leent om binnen enkele seconden korte tekstberichten te verzenden en ontvangen.

De toenemende concurrentie van onder andere smartphone applicaties en instant messaging diensten lijkt een einde aan het succes van SMS te maken. Echter niets blijkt minder waar. Ondanks de concurrentietoename wordt verwacht dat de omvang van de SMS markt de komende 5 jaar aanzienlijk zal blijven groeien, namelijk van ruim $55 miljard tot bijna $71 miljard.

Maar wat is nu precies de reden dat dit communicatiekanaal tegenwoordig nog steeds zo’n grote invloed op consumenten heeft?

SMS berichten zijn kort
Middels SMS delen bedrijven enkel relevante informatie met hun klanten. Doordat bedrijven slechts 160 karakters kunnen gebruiken, moeten zij direct ter zake komen. Een SMS bericht biedt geen ruimte voor bijvoorbeeld foto’s of irrelevante tekst. De klant ontvangt daarom alleen informatie die hem daadwerkelijk interesseert.

SMS is persoonlijk
SMS zorgt voor een nauwe relatie tussen bedrijven en hun klanten. Het zorgt ervoor dat klanten zich onderdeel voelen van een gemeenschap. Zij voelen zich gewaardeerd en erkend door het bedrijf, wat zorgt voor een verhoging van de klantloyaliteit.

SMS is een eenvoudig communicatiekanaal voor zowel u als uw klanten
Het kost slechts enkele seconden om in grote hoeveelheden gepersonaliseerde berichten te versturen. De klanten ontvangen de informatie rechtstreeks op hun mobiele telefoon. Zij hoeven hiervoor geen verbinding te hebben met het Internet, een applicatie te installeren, of een smartphone te hebben. SMS is op iedere mobiele telefoon te ontvangen.

SMS blijft eigentijds
SMS blijft een relevant communicatiemiddel dat voor verschillende doeleinden wordt gebruikt. Een voorbeeld hiervan wordt gevormd door de Franse rappers PNL. De rappers, die later dit jaar op het prestigieuze Coachella op zal treden, hebben hun grote schare fans onlangs verrast middels SMS.

PNL besloot haar fans de kans te geven om als eerste naar hun nieuwe album te luisteren. Zowel op social media als via posters op straat deelden zij een afbeelding van de cover van hun nieuwe album met hierbij een telefoonnummer. Zodra de fans dit nummer belden, konden zij het nieuwe album beluisteren.

PNL verzamelde op deze manier de mobiele telefoonnummers van alle mensen die aan de actie deel hebben genomen, en voerde vervolgens een grootschalige SMS campagne uit waarbij hun fans de data van hun nieuwe nationale tour doorgestuurd kregen.

Dit bericht ging niet onopgemerkt voorbij, aangezien alle fans het bericht deelden. Dit leidde tot een enorme media-buzz.

Intuïtief, persoonlijk, snel en modern: tot op de dag van vandaag blijkt SMS nog steeds uitermate geschikt om loyaliteit bij klanten te creëren.

Heeft u interesse om een campagne uit te sturen? Neem contact op met Spryng of maak een SMS account aan op www.spryng.nl. U kunt de SMS Gateway van Spryng te allen tijde gratis en geheel vrijblijvend te testen.

Neem contact op via (020) 770 3005 of stuur een e-mail naar info@spryng.nl.
Het support team staat 24/7 voor u klaar!

Comments are closed.