Succesvol een product op de markt zetten

Het succesvol in de markt zetten van een product dat jij hebt ontworpen is nog niet zo gemakkelijk. Het doel zou altijd moeten zijn om ervoor te zorgen dat het product perfect aansluit bij je doelgroep. Dit realiseren is echter nog niet zo gemakkelijk en hier hebben een aantal knappe koppen een aantal jaar hard en diep over nagedacht. Een goed product verkoopt zichzelf, zeker wanneer dit product een bepaalt probleem oplost. Doelgroepgerichte productontwikkeling zorgt voor een unieke positie in de markt.

Concept design

De eerste fase in productontwikkeling is concept design. Hierin ontwerp je de blauwdruk voor je nieuw te lanceren product. Hierbij is het belangrijk om deze fase niet te licht op te vatten. Een goede blauwdruk kadert duidelijk je eisen en wensen af en zorgt er daardoor voor dat je product hoe dan ook een succes wordt. Een goede afbakening zorgt ervoor dat je binnen het tijdsframe blijft en niet allerlei extra opties toevoegt die niet direct nodig zijn voor het succes van je product.

Productontwikkeling

De tweede stap is natuurlijk productontwikkeling. Hierin begin je met het vormgeven en ontwikkelen van je product. Het is belangrijk om eerst een goede afbakening te hebben, maar daarnaast ook om in deze fase te werken door middel van sprints. Dit komt doordat je steeds kleine aanpassingen aan je product wilt testen.

Marketing

De laatste en misschien wel meest belangrijke stap om in ieder geval je product onder de juiste mensen te krijgen is door marketing. Goede marketing wordt gevoed door probleemoplossende communicatie. Doordat jij je product hebt ontwikkeld op basis van een probleem en als oplossing voor een probleem is de kans groot dat jouw product uiteindelijk een succes wordt. De marketing is in ieder geval al voor je uitgestippeld.

Succes!

Ik wens je ontzettend veel succes bij het ontwikkelen van je product en het in de markt zetten ervan.

Comments are closed.